Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

Nu har kommunen förbjudit mig att träffa folk

Av Per Tjärnström - 24 oktober 2015 07:45

Då var man nyinflyttad i Nyköping.

Ansökt om lite stöd av kommunen men det har gått käpprätt åt skogen.

Då mina boendestödjare försöker prata med sina chefer och lösa problemen

så vägrar cheferna lyssna så dom blev tvungen ta in en 3-part som skulle 

mäkla lite fred, men han skulle bara lägga upp en genomförandeplan.


Samtidigt lade han ett förbjud på att jag inte får söka kontakt med föreningsliv,

jag får inte vara ute och träffa folk och vara med i kyrkan.

Innan jag fortsätter med sånt vill han reda ut de interna problem inom kommunen först.



Jag skulle gärna vilja flytta men orkar inte.

Jag är så trött på alla dessa idioter som förgör mig.

Dom kan inte ens ge mig en kontaktperson heller, dom har bestämt att boendestöd ska

vara mina vänner och ge mig ett socialt liv. URK!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Per Tjärnström - 24 oktober 2015 17:14

Det sa dom på AftonbladetTV för en tid sen, vi har så mycket problem här i världen så det vore bäst att allt bara försvann och vi kom in i en ny tid.   Ni ser hur jag har det, samhället sparkar på mig ständigt och jag får aldrig som jag vill ...

Av Per Tjärnström - 24 oktober 2015 10:13

Krig och elände, Putin bråkar med ett antal länder, man han verkar inte vilja mäkla fred.   Jag tror halva syrien är på väg till Sverige,  här har vi nog med problem med hög arbetslöshet och skolskjutningar, det är för många som går hemma.....

Av Per Tjärnström - 24 oktober 2015 07:56

Per heter jag, ung man på 31 med en medfödd CP-skada i denna bloggen kommer jag skriva om allt jag gått igenom då samhället behandlat mig fel.   Mitt liv börjar likna ett missbruk där myndigheterna bjuder mig på sprit och droger för att dom...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards